marți, 6 martie 2012

zilele babelor...

...îmi amintesc că încă din copilărie aşteptam cu nerăbdare luna martie; pe lângă mărţişoarele oferite cu emoţie şi bucurie celor dragi în prima zi a lunii şi florile primăvăratice care se dăruiesc de ziua femeii, primele nouă zile din lună, sunt zilele babelor; povestea sau legenda lor spune că aşa cum este ziua în care-ţi alegi baba, aşa este sufletul tău şi aşa îţi va fi tot anul. Îmi alegeam baba mai tot timpul în aceeaşi dată; uneori se întâmpla să fie o zi rece şi întunecată; atunci mă supăram, pentrucă ştiam că sufletul meu nu era aşa şi mă întrista gândul că o să-mi fie tot anul la fel de urât; alteori era o zi întunecată în primele ore ale dimineţii după care încet, încet, soarele îşi făcea apariţia răsfăţându-mă cu razele lui blânde...atunci mă gândeam că şi eu sunt uneori aşa...tristă şi întunecată, dar ştiu întotdeauna să găsesc "lucruri mărunte" care să-mi "lumineze" ziua...

...pentrucă m-am născut într-o zi de 18, şi anul acesta am ales ultima zi a babelor (1+8) să fie "baba mea"...sper să fie o zi bună, aşa cum îmi place să cred că e şi sufletul meu şi să am parte de un an la fel de bun...

Niciun comentariu: