miercuri, 28 noiembrie 2012

mă uit în suflet cu teamă...

photo by grigore alecu
"În fiecare dimineaţă 
 îmi pun maştile pe faţă 
una câte una şi plec la balul mascat
fiecărui trecator îi arăt o altă mască
sunt drăguţă, cuminte, 

sunt tăcută, înţelegătoare
uneori puternică, alteori supusă
mereu veselă, surâzătoare

poftiţi, serviţi, dansez cu viaţa şi îmi fardez zilnic  măştile de nepreţuit
mă întâlnesc mereu cu alte măşti de culori diferite
cu obraji roşii de furie sau albi de nepăsare, cu buzele strânse
măşti suferinde sau blânde cu ochii pierduţi căutând fericirea, bucurii
sau Dumnezeu mai ştie după ce anume răscoleşte fiecare prin fire de praf
măştile-cameleon sunt cele mai periculoase
niciodată nu ştii care e culoarea lor adevărată
îşi schimbă mereu fondul de ten
seara, îmi sterg obosită straturile groase de fard
îmi spăl faţa goală, îmi mângâi buzele care au minţit toată ziua
mă uit în suflet cu teamă aşteptând să mă întâlnesc cu mine
uneori nu mă recunosc m-am obişnuit cu măştile mele
mă privesc în oglindă în inimă văd o făptură frumoasă 
de apă, de aer, de soare şi flori cu râs de izvoare şi părul de nori
lacrimi îmi curg pe obrajii decoloraţi de atâtea zâmbete false
plâng, încet, pe ascuns, pe tăcute pentru faţa de lumină

ea nu va putea merge niciodată la balul mascat..."
Bal mascat - Iohanna Purdea

Niciun comentariu: