luni, 15 iulie 2013

clipa de lumină...

"Eram singur. Cineva de-afară
Mi-a bătut în uşă pe-nnoptat.
M-am săltat cu greu din aşternuturi,
Ca din morţi, atunci când eşti sculat.
- Hai, deschide! mi-a strigat din stradă 
Glasul său de aur şi de vis. 
Bâjbâind cu cheile în mână, 
Am împins zăvorul şi-am deschis. 
O lumină-naltă, zâmbitoare, 
A privit la chipul meu zbârcit,
Apoi lung la părul alb ca neaua,
De furtuna vieţii viscolit.
- Cine eşti! Am întrebat-o-n şoaptă, 
Ai ceva cu mine? Vrei ceva? 
- Eu sunt Fericirea, mi-a spus dulce, 
Şi-am ajuns acum la dumneata. 
Am zâmbit privind-o cu tristeţe,
Am tras grabnic uşa şi-am plecat,
A bătut ea-n urmă şi mai tare,
Dar am fost şi eu neînduplecat.
Ce puteam să fac? Venea zadarnic.
Troienit de vreme şi pustiu
Am trimis-o alături, la un tânăr.
Pentru mine prea venea târziu"...
                                              Virgil Carianopol

Niciun comentariu: